PDA

Volledige versie bekijken : Regelen Turbo Variabele schoepen zonder Ecu

lun4tic
28 May 2009, 18:06
Goeiedag.

Ik ben bezig met het boosten van mn corsa en zag een turbo met variabele schoepen. Deze word normaal door de ecu en een overdrukklep op de interne wastegate aangesloten, waardoor je dus de schoepen kan regelen.

Mn corsa heeft std alleen (volgens mij?) een ontstekingsmodule, iig niet genoeg om dus een turbo aan te sturen.

Nou mijn vraag, of iemand weet hoe ik dit kan afregelen. Dus zo dat ie onderin de toeren helemaal dichtzit en snel opspoelt maar bovenin niet teveel druk opbouwt.

voorbeeld van EEN turbo:
http://mysite.automotivecenter.nl/mvdwal/vw-garrett-14.gif

Devil-GTi
28 May 2009, 19:57
Die zul je niet kunnen regelen zonder programmeerbare ecu icm externe wastegate.. Ook moet je de vacuumpot verv voor een overdruk gestuurde pot. Anders gaat het alsnog niet goed.
Als je geen programmeerbare ecu hebt of wilt kopen, zou ik van vnt afblijven & het bij de wastegate gestuurde turbos houden.

Nimitz
12 July 2009, 16:40
Sowieso zijn de turbo's voor diesels en voor lagere egt's ontwikkeld dus.
De enige voor benzine zitten tegenwoordig op de porsche 911 turbo en kosten 3030 ex btw.

Wilrox
18 July 2009, 05:17
Turbo`s zijn alleen voor diesels ontwikkeld? En alleen Porsche rijdt met een benzine turbo?

En de rest van de benzine auto`s met een turbo dan :rolleyes:

Arjen20vt
18 July 2009, 05:51
Turbo`s zijn alleen voor diesels ontwikkeld? En alleen Porsche rijdt met een benzine turbo?

En de rest van de benzine auto`s met een turbo dan :rolleyes:

Zou hij niet de turbo's met Variabele schoepen bedoelen:rolleyes:

Devil-GTi
18 July 2009, 14:12
diesels van tegenwoordig hebben een aardig hoge EGT gekregen, dus als je het mengels beetje aan de rijke kant houdt, kan je er wel mee weg met een diesel turbo;)

Dex
17 August 2009, 21:42
teveel druk? daar heb je een wastegate voor ;)

Wilrox
2 September 2009, 04:26
Dit idee is al van de baan Dex ;) Auto ligt door midden gezaagd weg te rotten ( zoals de meeste opels :D ) op de sloop