PDA

Volledige versie bekijken : Velg Vuil/Smerig?

blastfire21
16 June 2009, 21:33
Hoi allemaal,

Heb het volgende probleem kijk de foto's even hieronder,
weet niet waar het door komt misschien heb ik ergens door gereden,
of heeft iemand het gedaan kan allemaal.

heb het eraf proberen te halen met de onderstaande producten:

- Terpetiene
- WD40
- Velgen reiniger van Excaliber
- Diesel gemengt met benzine.
- remmenreiniger

allemaal zonder resultaat, ik had graag dit spul eraf, de velgen zijn net 5 maandjes oud. kan ik dit repareren? en krijg je dan verschil in velgen?

http://img31.imageshack.us/img31/8435/16062009617.jpg
http://img200.imageshack.us/img200/4508/16062009619.jpg
http://img30.imageshack.us/img30/1145/16062009620.jpg

auto emocion
16 June 2009, 22:00
Zo op de foto te zien lijkt het wel olie of zo.
Is je schokdemper niet lek ???

Probeer eens Dasty van de Wibra die heeft veel van dat soort reinigings goedjes die goed werken.
Of een velgenreiniger van een goedkoper merk, deze zijn vaak wat aggresiever en kunnen in dit geval voor 1 keer een....(komt ie he) oplossing zijn voor je probleem.

Ice_Princess
16 June 2009, 22:57
Lijkt er meer op dat je lak op je velg eraf is, juist door die agressieve goedjes. Velgen zijn namelijk vrij vaak zilver gespoten en er zit dan een zwarte laklaag onder...

Het heeft je velg in ieder geval flink aangetast en de kans is groot dat je het er niet meer af zal krijgen.

de clown
17 June 2009, 00:32
ik denk dat je ze beter kan laten spuiten,heb dit ook eens gehad,bleek dat een schokbreker lek was.
Spul krijg je er met geen mogelijkheid af,trekt helemaal in je velg.

Kiwi
17 June 2009, 07:31
Wat je nog kan proberen is ze schoon te maken met commandant.
Daarna wel even in de wax zetten, voor een nieuwe beschermlaag.

AntonHRV
17 June 2009, 11:50
vijf maanden oud? Zou eens even terug gaan naar die velgenboer,want
volgens mij (en ice_Princess) is gewoon de toplaag aan het vervellen.:confused:

Trouwens,als die velgen er pas 5 maanden onder zitten,mag je ook wel
wat meer op de stoeprandjes letten.:cool:

Hoe meer je er aan gaat kloten hoe meer "zwart" er tevoorschijn komt.

Gr,Anton.

TPA
18 June 2009, 15:59
+1 loslaten van de toplaag.
Zou als ik jou was voortaan toch wat zuiniger zijn op je velgen.

206 rms
18 June 2009, 20:12
mooie velg.
jammer van de vlekken, dit probleem heb ik zelf ook gehad velgen trug gebracht en het word hersteld. ;) en zekers niet met troep op je velg gaan kutten dat zien ze namelijk,

in ieder geval de mensen van dotz :p

Ice_Princess
18 June 2009, 21:26
Waar het vaak door komt is wanneer je met een agressieve velgenreiniger je velgen schoonmaakt, daardoor kan de toplaag loslaten. Daarom is het verstandig om je velgen met een milde autoshampoo te wassen, hiermee heb je de minste risico's op dit soort gevallen...

hustler
22 June 2009, 12:29
Hallo,

Ik heb eens zitten kijken naar de foto's maar kan je het volgende mededelen.

- Terpetiene Bijt de Toplaag van je lak eraf
- WD40 Maakt de boel alleen maar vet waardoor je de terpentine etc uitsmeert
- Velgen reiniger van Excaliber wij van O.Z. Adviseren nooit geen velgenreinigers of dergelijke te gebruiken.
- Diesel gemengt met benzine.dit werkt niet op velgen
- remmenreiniger dan kun je net zo goed afbijt gebruiken

Aangezien de druppel afdrukken is er iets opgespoten dat de kleur laag aantast.
onze velgen worden eerst met een zwarte onderlaag behandeld en vervolgens in de kleur gezet.
doordat je bijtende middelen hebt gebruikt krijg je dus een vervaging van de lak en komt het zwart er doorheen.

Oplossing!! Velgen laten schoonmaken en opnieuw laten spuiten.

Succes,

auto emocion
22 June 2009, 18:29
Ik blijf erbij dat het olie is oid en niet het aflaten van de toplaag.
Dit zal er nooit zo uitzien als op de foto's.
Het is echt uitgelopen door het draaien van de velg tijdens het rijden en het weer stilstaan.

Sommigen geven nu de schuld aan het gebruik van agressieve middelen, maar het was daarvoor al :)
Hij heeft met deze middelen geprobeerd het probleem op te lossen, niet te veroorzaken.
Als door het gebruik van velgenreiniger de toplaag loskomt is het maar kutverf.
Ik heb altijd velgen reiniger gebruikt van Meguairs en nooit klachten gehad van dof wordende velgen of los latende lakken.

Ook is remmenreiniger niet te vergelijken met afbijt...remmen reiniger verdampt zo razend snel dat het niet eens kans krijgt om in te vreten.
De stalen velgen van mijn werk iveco maak ik hier soms ook mee schoon, geeft echt geen problemen hoor.

Zelfs van Velgen handelaren kreeg ik altijd complimenten dat mijn velgen onder mijn auto's altijd zo mooi schoon waren....velgenreiniger dus :)
Al is daar wel veel rotzooi tussen...kwestie van kijken wat je koopt en hoe je het moet gebruiken.

Mustang65
22 June 2009, 19:09
Is dus wel het loslaten van de toplaag en een probleem van dit type oz velg, hebben het al 2 keer meegemaakt !

De zilvere laag is erg dun gespoten en het zwart eronder is nu zichtbaar.

Terug naar je velgenboer en nieuwe velgen of herstel (al ben ik bang dat het lastig wordt door je eigen toedoen met terpentine e.d... :eek:)

jupke
22 June 2009, 21:33
terug naar de velgenhandel gaan en alle 4 door de raam gooien en nieuwe vragen.

RUBBERBURNER
22 June 2009, 22:30
Allemachtig,wat zien die er slecht uit ! Lijk wel alsof er remvloeistof over de hele velg gegaan is .....

Velgen moet je gewoon kunnen afnemen met ietswat polijstend spul,meguiars heb ik hele goeie ervaring mee.M'n velgen zijn weer als nieuw nadat ik dat spul had gebruikt .

Deze velgen zijn zo te zien echt verrot .... opschuren en opnieuw laten spuiten is een optie,al is dat vaak zo duur dat je misschien beter kan kijken voor iets anders .

AntonHRV
22 June 2009, 22:37
terug naar de velgenhandel gaan en alle 4 door de raam gooien en nieuwe vragen.

Wel eerst het raam openzetten,anders geeft het zo'n rotzooi :cool:

Gr,Anton.

RUBBERBURNER
22 June 2009, 22:40
Dat verkoopt ie ook,dus hij zal 't verschil niet zien ....;):D

Kenji
22 June 2009, 22:43
opschuren en opnieuw laten spuiten is een optie,al is dat vaak zo duur dat je misschien beter kan kijken voor iets anders .

Niet als je het zelf doet. Ik heb al talloze velgen opgeknapt, en die zagen er altijd prima uit.

RUBBERBURNER
22 June 2009, 22:47
Spuitbusjeswerk zie je altijd,echt degelijk gespoten is toch een stuk netter en meestal veel sterker.Vooral op een velg heb je dat heel erg nodig om er jarenlang plezier van te hebben :p

Ice_Princess
23 June 2009, 09:53
Ik heb mijn eigen velgen laten overspuiten en is me echt niet tegen gevallen, ik was 50 euro excl. btw per velg kwijt.

Kenji
23 June 2009, 11:20
Spuitbusjeswerk zie je altijd,echt degelijk gespoten is toch een stuk netter en meestal veel sterker.Vooral op een velg heb je dat heel erg nodig om er jarenlang plezier van te hebben :p

Leuk dat je m'n werk in twijfel trekt, maar geloof me, de velgen die ik heb gedaan zagen er (op een enkeling na) zo goed als factory uit.
Alleen omdat het soms geen standaard kleur was, zou je kunnen weten dat het eigen werk is.

Deze waren eerst verweerd en geoxideerd zilver
http://i79.photobucket.com/albums/j148/KenjiSil80/Afbeelding010_resize.jpg

En de linker was eerst antraciet, de rechter was Impreza-goud
http://i79.photobucket.com/albums/j148/KenjiSil80/Toyota%20MarkII/ResizeofFivespoke15.jpg

Er is met oude, verweerde velgen dus nog best iets te doen. En dan is "spuitbusjeswerk" een hele goede optie. Zo kan je met een beperkt budget er nog best iets moois van maken.

Maar in het geval van topicstarter's probleem, zou ik teruggaan naar de leverancier. Zo snel mogen velgen niet aanslaan.
Wat het voor spul is, geen idee, het is in ieder geval niet goed.

auto emocion
23 June 2009, 12:29
OZ velgen en dan zo een cheap ass laklaag....schandalig.

Kenji,
Ben het helemaal met je eens met spuitbussen kun je zeker wel een professioneel resultaat verkrijgen(jouw foto's zijn daar een pracht voorbeeld van)

Echter komt er 1 belangrijk ding bij kijken.....geduld.
En dat hebben veel mensen tegenwoordig niet meer.

AJ`s autobody en paint
23 June 2009, 17:26
Probeer het anders voortaan met APC+D (all purpose cleaner + degreaser) van Poorboys world, inplaats van al die huis tuin en keuken rotzooi alsjeblieft. Verhouding van 1:4 met water is perfect voor vieze velgen, daarna sealen met de Ex en voor de banden banden-gel van bv mequairs of ook poorboys.

Deze velgen zijn duidelijk afgebladerd btw :o

Ghanzzzzz
25 June 2009, 13:54
En mocht het veel ingevreten remstof zijn, dan kan je het verwijderen met detailing klei.
Poetsfreak P@t heeft een simpele maar zeer effectieve how-to ervan gemaakt van met effectieve producten.

http://www.youtube.com/watch?v=vKcDXEOH6wA

Andere how-to's van hem kunnen ook erg gemakkelijk zijn voor een beginnend poetser :)
Simpel maar doeltreffend

Little_Jay
15 July 2009, 21:43
kan proberen met stoeptegel reiniger maar let wel op niet op je lak want het is echt chemisch ik deed dat altijd op me TSW venom wielen van me kadett destijds en werkte super;)
gr Jay

OblivioN
9 August 2009, 12:56
kan proberen met stoeptegel reiniger maar let wel op niet op je lak want het is echt chemisch ik deed dat altijd op me TSW venom wielen van me kadett destijds en werkte super;)
gr Jay

Op die velgen zit toch ook lak? :confused:

astrafever
12 August 2009, 16:57
ik heb dit ook gehad maar niks werkte bij en wou ze laten spuiten totdat ik op het idee kwam om met cif te gaan werken

ik heb en zachte doek gepakt en flink cif op gegooid rustig over je velgen heen wrijven niet gaan lopen duwen of veel kracht zetten want dan ben je de lul probeer het eens en daarna wel ff in de wax zetten